אימון עסקי | אימון אישי | סדנאות | קורסים | הרצאות

הבנת הקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוז

הבנת הקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוז

יזמות להפרעות קשב וריכוז

הבנת הקשר החזק בין יזמות להפרעות קשב וריכוז!

יזמות ו-ADHD יכולים ליצור שילוב די נהדר. בדיוק כמו כל דבר, הפרעת קשב וריכוז מגיעה עם נקודות החוזק והחולשות שלה. עם זאת, באופן מעניין למדי, כשמדובר בפתיחת עסק משלך ובניהולו, הפרעת קשב וריכוז עשויה ​​לתת לך עליית מדרגה.

מחקרים הראו למעשה קשר חזק בין אנשים עם הפרעת קשב וריכוז לבין הפיכתם ליזמים.

ובכל זאת, זה כמעט לא אומר שכל אחד עם ADHD צריך לפתוח עסק. זה גם לא אומר שכל אדם עם ADHD שאכן פותח עסק יצליח. כי לא כולם עם ADHD מציגים סימפטומים זהים.

בסופו של דבר, פתיחת עסק היא מאתגרת. החיים עם ADHD יכולים להיות מכריעים. עם זאת, קיים איזשהו קשר בין יזמים להפרעות קשב וריכוז. במאמר זה, אני רוצה לחקור את הקשר הזה עוד יותר. המאמר עשוי לתת לך כמה תובנות לפתיחת עסק בעצמך. ולהבין אנשים עם ADHD שאולי ירצו לפתוח עסק. 

יזמות להפרעות קשב וריכוז
הקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוז

הבנת יזמות דרך חולשות וחוזקות

כדי להבין את הקשרים בין יזמים להפרעות קשב וריכוז, בואו נסתכל מקרוב על החולשות והחוזקות שמגדירות מערכת יחסים זו. נתחיל עם החולשות ואז נעבור לנקודות החוזק. באמצעות אלה, אני מקווה שנבין טוב יותר מהקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוה הופך אדם עם ADHD ליזם מצליח יותר.

החולשות של יזמים עםADHD 

בהסתכלות על יזמים עם ADHD, נקודות חולשה ותסמינים מסוימים של הפרעת קשב וריכוז עלולים להרוס את הסיכוי להקים עסק. עם זאת, כאשר אתה מסתכל קצת יותר מקרוב, אתה עשוי למצוא משהו שונה לגמרי. בואו נסתכל לעומק על כמה מהחולשות של יזמים ו ADHD, ומדוע הן לא חשובות.

  1. התמהמהות

במשך שנים רבות, אנשים רבים ראו אנשים עם ADHD כעצלנים או חסרי מוטיבציה שלא מצליחים להשלים אפילו את המשימות הפשוטות ביותר. בעוד שהסטיגמה השלילית הזו של ADHD עדיין נמשכת בחוגים מסוימים, היום ברור יותר שמוחות ADHD מתפקדים ומעבדים דברים אחרת. זה לפעמים מקשה על תפעול משימות שאחרים יכולים לסיימם בקלות.

למרות שאנו מבינים שאנשים עם ADHD עשויים לא להיות עצלנים, עדיין דחיינות נוטה להיות חולשה גדולה לפעמים, דחיינות מתעוררת באמצעות הסחת דעת. פעמים אחרות, זה יכול להיות כרוך בהימנעות מכאב או קושי או הימנעות מלהתמקד בנושא מסוים שהוא לא מתעניין בו. 

למרבה המזל, ניתן להתגבר על דחיינות באמצעות תזכורות שמתריעות על דברים שצריך לעשות. בנוסף, ניתן לקבל עזרה עם מישהו ששואל אותך לגבי משימות שאתה צריך להשלים או באמצעות שכירת מישהו שיעזור בדברים הקטנים שאתה פשוט לא יכול להשיג.

דרך נוספת להגביל את הדחיינות היא באמצעות ערבוב פעילויות שאינך אוהב עם דברים שאתה עושה. קח הפסקה מהניירת המשעממת כל חצי שעה כדי לרענן את רוחך בריצה מהירה או משהו שייתן לך הפוגה קצרה. לאחר מכן חזרו לפעילות בה אתם נוטים להתמהמה עד שתסיימו. 

  1. חוסר ארגון

שום דבר לא יכול להטביע חברה באותה מהירות או מלאה כמו חוסר ארגון. חוסר ארגון פועל כמגפה וקללה לעסקים רבים המנסים להתקדם. אחרי הכל, רמת הארגון יכולה לעשות את ההבדל בין להיות מוכנים כאשר ההזדמנות דופקת לבין החמצת הזדמנות של פעם בחיים.

עבור אנשים רבים עם הפרעת קשב וריכוז, העסק יוצא משליטה כי הם פשוט לא יודעים מאיפה להתחיל. למרבה המזל, עבור יזמים ו ADHD, אתה לא צריך ללכת לבד בניהול עסק. בעוד שחולשה זו עשויה להופיע בהתחלה כמכשול עצום, אנשים רבים עם ADHD יכולים למצוא דרכים יצירתיות להשתפר בעסק.

עסק עשוי להיראות כמו מכשול בלתי ניתן להזזה, אבל האמת היא שאנשים רבים לומדים להשתפר עם העסק. לרעיונות היכן להתחיל, אתה יכול לעיין במאמר שלנו על אסטרטגיות ADHD המובילות לעסק. אתה יכול גם לפנות לטכנולוגיה כדי לעזור. לדוגמה, בדוק כמה אפליקציות נהדרות לארגון ברשימה זו.

כן, עסק יכול להציג את עצמו כחולשה עצומה עבור יזמים והפרעות קשב וריכוז. עם זאת, עם זמן ומאמץ, כמו הרבה מהחולשות כאן, אתה יכול לעבוד כדי להתגבר ולהשתפר בעסק. אם כל השאר נכשל, חבר עם שותף שמשלים את מערך הכישורים שלך ויכול לעזור לך עם הכישורים הארגוניים שאתה צריך.

  1. שכחה

יחד עם חוסר ארגון, שכחה מרגישה כמו דרך בטוחה להטביע עסק. השכחה בעסקים יכולה באמת לצאת משליטה במהירות. בנוסף, שכחה אכן מטרידה אנשים רבים עם ADHD . החדשות הטובות הן במקרה שבאמצעות עבודה נכונה, אפשר לשפר את מיומנויות העבודה.

בפתיחת עסק, אתה באמת צריך ללמוד לאזן בין הרבה דברים בבת אחת. יזמים חייבים למלא תפקידים רבים, זה עוד משהו שמאפיין את הקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוז. מילוי כל כך הרבה תפקידים מאתגר עבור כל אחד. עבור מישהו שמתקשה לזכור כמה משימות, זה יכול להציג אתגרים גדולים יותר.

שכחה באמת יכולה לשמש חולשה גדולה עבור יזמים והפרעות קשב וריכוז. עם זאת, כדי לעזור לעצמך לשמור על המסלול, אתה צריך דרך להזכיר לעצמך משימות. זה יכול לקרות באמצעות שימוש ברשימות מטלות או לוחות שנה או שמישהו יבדוק את ההתקדמות שלך. דרך נוספת לעזור לעצמך לזכור דברים היא לקחת אימון עסקי. אימון עסקי יעזור לך לקבל מיומנויות חדשות המדויקות עבורך בניהול והצלחת העסק וגם להבין איך להתמודד עם יזמות להפרעות קשב וריכוז. 

הקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוז

הקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוז

מחקרים מראים שיש קשר מעניין בין הפרעות קשב וריכוז, כמו ADHD, לבין יזמות. בעוד שהפרעות אלו יכולות להיות מכשול בסביבות מסוימות, המאפיינים הייחודיים של אנשים עם ADHD יכולים להיות שימושיים בתחום היזמות. התמודדות עם הפרעת קשב וריכוז עשויה לגרום לאנשים לפתח כישורים כמו יצירתיות, גמישות מחשבתית, ויכולת לעבוד תחת לחץ, אשר הם קריטיים ליזמות. יתר על כן, הדחף למציאת פתרונות חדשניים וההתמקדות בתחומים שמעניינים אותם באופן עז, יכולים לסייע לאנשים עם ADHD להצליח בכירת המכירות ובהבנת צרכי השוק.

בואו נמשיך לחקור את הקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוז.

החוזקות של יזמים עם הפרעות קשב וריכוז

כשזה מגיע ליזמים והפרעות קשב וריכוז, מה שאנחנו באמת רוצים להתייחס אליו הם נקודות החוזק. כילדים תכנתו אותנו להאמין שהפרעות קשב וריכוז מספקות רק מגבלות וחולשות לאדם. אף על פי שלעולם לא נרצה לומר שלמישהו עם ADHD אין קשיים עצומים, אנו בכל זאת מאמינים שהפרעת קשב וריכוז יכולה לספק יתרונות עצומים. חלק מהיתרונות הללו אנו עשויים אפילו לסווג כנקודות חוזק של מבוגרים עם ADHD. כל זה עוזר לנו להבין עוד על הקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוז.

  1. יצירתיות

כשאתה פותח עסק חדש אתה תיתקל במספר אתגרים ומכשולים. מה שבאמת מייחד את בעלי העסקים שמצליחים לעומת הנכשלים, הוא היכולת שלהם לחשוב ולהגיב בצורה יצירתית. הקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוז בא לידי ביטוי גם כאשר יזמים עם הפרעות קשב וריכוז מבטאים את היצירתיות שלהם. יצירתיות עשויה לספק את הסיבה הגדולה ביותר לכך שאנשים רבים עם ADHD נכנסים לעסקים בעצמם. יש להם רעיונות והם רוצים לבטא אותם בדרכים חדשניות יותר, אז הם מתחילים משהו חדש לגמרי.

ADHD ויצירתיות הולכים יד ביד עבור אנשים רבים. אם יש לך הפרעת קשב וריכוז, אתה צריך להתענג מהרעיון הזה וללמוד למצוא דרכים נוספות לבטא את היצירתיות שלך. למרות שאולי לעולם לא תשתלב בסביבת עבודה של 9 עד 5, זה לא אומר שאתה צריך להתנער מהיכולות היצירתיות שלך.

פתיחת עסק אולי אינה הדרך הטובה ביותר עבור כל אדם יצירתי. עם זאת, עבור רבים, בסופו של דבר זה יכול להוביל לכך. הקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוז היא מעניינת, הדרך הטובה ביותר לגלות אם זה יכול להיות משהו בשבילך היא להתחיל בקטן עם משהו שאתה אוהב באמת. להיכנס להשתמש ביצירתיות שלך ולגלות היכן היא לוקחת אותך. אם אתה רואה הזדמנות להפוך את זה לעסק, אולי פשוט תגלה שלהיות יזם באמת מתאים לך גם כן.

  1. נטילת סיכונים

טמון בהתחלה של כל דבר חדש הוא סיכון. אתה לא יכול לפתוח עסק בלי להתמודד עם סוג של סיכון. יזמים רבים למעשה עומדים בפני אתגר משמעותי הן מבחינה אישית והן מבחינה פיננסית כאשר הם מבקשים להקים עסק חדש. פשוט הרעיון של סיכון מונע מרוב היזמים הפוטנציאליים להתחיל אי פעם. עם זאת, עבור אנשים מסוימים עםADHD , מרכיב הסיכון הזה עשוי להפוך את כל ההצעה לפחות מפתה.

לקיחת סיכונים באה באופן טבעי לאנשים רבים עם ADHD . בין אם הם מונעים משעמום או צורך בשינוי ודברים חדשים, אנשים עם ADHD פשוט נמשכים לעבר החדש והמרגש. הם רוצים לפרוץ את הגבולות ולנסות דברים חדשים. הקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוז הרבה פעמים טמונה בקשר בין הנכונות לנסות דברים חדשים ואף לקחת סיכון לאנשים עם ADHD.

עבור יזמים עם הפרעות קשב וריכוז, לקיחת סיכונים יכולה לספק חוזק משמעותי. למרות שלא כל סיכון ישתלם, אתה בהחלט חייב לקחת כמה סיכונים בעסקים. אם אתה מרגיש שהקמת עסק עשויה להתאים לך, אתה צריך לדעת איזה סיכון אתה יכול לקחת על עצמך ולהיות בנוח עם חוסר הוודאות שכרוכה בנטילת סיכונים. אנשים רבים עם הפרעות קשב וריכוז יהיו בסדר גמור עם היבט זה של פתיחת עסק. אם אתה לא מרגיש בנוח עם סיכונים, אולי תרצה לחפש במקומות אחרים מאשר להפוך ליזם.

  1. מיקוד יתר

יזמים צריכים לקחת סיכונים כדי למצוא הצלחה. הם גם צריכים להתמקד בדברים החשובים באמת עבור העסק שלהם. בעוד שהתמקדות בכמה משימות עשויה להוות אתגרים עבור אנשי עם ADHD , התמקדות בדברים שהם נלהבים מהם עשויה להיות קלה יותר עבורם.

הקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוז, כאן נכנסת לתמונה יכולת ההיפר פוקוס. בטח, הסחות דעת בדרך כלל מגבילות את תפוקת העבודה של רבים עם ADHD. עם זאת, חלק מהדברים פשוט תופסים את תשומת הלב של חלק מהאנשים עם הפרעות קשב וריכוז ומובילים לעוצמת מיקוד יתר. מיקוד יתר זה יכול לגרום לאדם שמקים עסק להשקיע את כל המאמץ והאנרגיה שלו כדי לגרום לעסק לעבוד. אמנם גישה זו לא יכולה להיות ברת קיימא לאורך תקופה ארוכה, אבל זה יכול להיות בדיוק מה שעסק חדש צריך כדי לצאת ברגל ימין.

אנשים רבים עלולים לוותר או להתעייף כאשר הם מתמודדים עם אתגרים או קשיים. לעומת זאת, לאנשי ADHD שיש להם מיקוד יתר במשימה מסוימת יתמיד כאשר אחרים מוותרים. החוזק הייחודי הזה יכול לתת לאנשים עם הפרעות קשב וריכוז יתרון במציאת הצלחה כיזם וזה אחד מהקשרים החיוביים בין יזמות להפרעות קשב וריכוז.

הקשר בין הצלחה עסקית להפרעות קשב וריכוז

הקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוז הוא קשר קריטי להבנה כדי להשיג הצלחה, עם זאת, אנשים עם ADHD אינם גיבורי על, חלקם עשויים לעשות מעשים אמיצים. לאנשים עם הפרעות קשב וריכוז אין גם ערבון להצלחה. במקום זאת, יש להם, כמו כולם, גם את החולשות וגם את החוזקות שלהם שהם מתמודדים איתם מדי יום. עם זאת, בחוזקות ובחולשות הללו עשויה רק ​​להיות טמונה יכולת ייחודית של אנשים עם ADHD למצוא הצלחה רבה יותר בפתיחת עסקים ובניהולם.

פתיחת עסק ממש לא מתאימה לכולם.. האם מתאימה יזמות להפרעות קשב וריכוז. עם זאת, עבור חלקם, הפיכתם ליזם עשויה להיות רק הכרטיס לקריירה מתגמלת. ליזמים והפרעות קשב וריכוז עשוי להיות כשרון ייחודי שהופך מישהו עם הפרעות קשב וריכוז למתאים במיוחד לפתיחת עסק.

אם יש לך הפרעת קשב וריכוז ותוהה לגבי מסלול הקריירה שלך, אולי תחשוב לפתוח עסק. הקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוז חשוב להבנה לכל אחד שרוצה להצליח, רק בגלל שיש לך ADHD לא אומר שלהיות יזם יתאים. יכול להיות שזה, אבל גם יכול להיות שלא. קרא כמה שיותר על איך נראה ניהול עסק משלך. שקול אילו עבודות אחרות ידידותיות להפרעות קשב וריכוז עשויות להיות מתאימות עבורך.

שוחח עם אחרים שמכירים אותך היטב אם הדרך הזו עשויה להתאים לאישיותך. בסופו של דבר, השקשר בין יזמות להפרעות קשב וריכוז הוא היכולת והנכונו תגם לקחת סיכונים במידה כדי להגשים חלומות, אם נראה שהכל מסתדר, אולי תנסה להקים עסק. אז אולי תמצא גם את ההתאמה הנכונה שחיפשת.

לסיכום, ניתן ליחס יתרונות בתחום היזמות להפרעות קשב וריכוז, אחרי מאמר זה גם ברור הרבה יותר למה. לאנשים עם הפרעות קשב וריכוז יש יתרונות משמעותיים.

תוכן עניינים

מוכנים לשינוי?

אני רוצה להזמין אותך למפגש היכרות, כדי לגלות את נקודות התורפה ונקודות המינוף (הצמיחה) של העסק שלך.